.B. .L. .O. .G. .A. .J. .I. .M. .A. .Z.

|Politik... | Isu Semasa... | Merapu... | Macam-macam ada... | bukan sekadar blog... |

Posted by ajimaz 0 ulasan

DALAM waktu yang singkat ini sudah tiga masjid dicemar dengan melempar kepala babi ke dalamnya.

Yang pertama di Johor. Kemudian di Rawang dan yang terakhir di Sentul.

Ia angkara siapa?

Ia adalah satu penghinaan kepada umat Islam dan menjadi cabaran kepada sekalian rakyat Malaysia yang berbilang agama. Orang Islam merasa sakit hati atas kejaadian itu dan kepada pihak yang melakukannya.

Bagi mereka ia bukan sekadar satu penghinaan tetapi tindakan mempereleceh dan merendahkan orang Islam.

Orang Islam tidak percaya ia dilakukan oleh orang Melayu yang paling jahat. Mungkin ada Islam yang tidak beragama dan paling jahat, atau orang Melayu yang meninggalkan agama disebabkan oleh galaknya usaha memurtad orang Islam, tetapi lazimnya yang dinamakan Melayu itu genyi kepada babi.

Loya perut dan tekak mereka bila berdepan dengan lauk babi atau bergesel dengan babi. Anjing tidak sejijik babi, tetapi orang Melayu yang demikian pun selesa digesel anjing, maka apa lagi babi.

Bagi orang Melayu macam itu mungkin tidak ada apa-apa erti pada dosa dan haram. Tiada dosa dan tiada yang dikatakan haram. Tetapi seperti orang yang tidak makan ikan darat. Ikan itu tidak haram, tetapi mereka muntah memakannya. Pegang ikan darat pun mereka pantang.

Begitulah babi buat mereka. Oleh itu mereka sukar bergelmbang dengan babi bahkan menyentuhnya pun tak mungkin.

Tetapi adakah kita mahu bersangka buruk kepada orang Cina dan orang India, yang masing-masing tidak bermasalah untuk memegang babi kering atau basah?

Kita tidak boleh bersangka buruk kepada Cina dan India. Apa untung mereka melempar kepada babi, tulang dan kulit babi ke dalam masjid?

Orang Melayu yang tidak cerdik mudah melemparkan angkara itu kepada orang Cina dan India atau mana-mana orang bukan Islam. Mereka bukan saja marah tetapi boleh membenci orang Cina dan orang India. Ia bukan sekadar menimbulkan masalah perkauman yang lebih berat, malah boleh membenci orang Cina dan orang India.

Rasa benci itu mudah menjadikan mereka mengamuk dan menncetuskan perkelahian serta berbunuh-bunuh seperti yang berlaku 13 Mei, 1969 dulu.

Cina tidak untung, India tidak untung dan orang Melayu yang naik darah itu juga tidak untung. Sebaliknya menimbulkan huruhara dan kacau bilau.

Orang Cina dan orang India tidak mahu kejadian itu berlaku. Kalau ada Cina dan India sedia berbuat begitu, maka dia adalah Cina dan India yang tidak berhati perut. Tetapi kita tidak terfikir Cina dan India boleh berbuat begitu.

Apa lagilah parti-parti politik. Tiada untung politik bagi mereka berbuat demikian. Terutama DAP. Sekali pun orang Melayu UMNO begitu tebal tidak sukanya kepada DAP, tetapi DAP tidak cabar orang Islam dengan melempar babi ke masjid.

DAP tahu suasana politik. Sekarang adalah waktu terbaik bagi DAP untuk meraih sokongan politik dari rakyat khususnya orang bukan Melayu. Peluang DAP untuk menewaskan seramai-ramai calon MCA dalam PRU 13 adalah begitu cerah.

Apakah PAS dan PKR boleh meraih sokongan orang Islam, menjadi perhatian. Tetapi DAP senang meraih sokongan Cina dan India.

Justeru itu tidak kemugkinan langsung Cina yang menyokong DAP bermain kotor seperti itu kerana ia boleh merusakkan harapan baik DAP.

Mungkin MCA atau Gerakan yang hilang sokongan itu berbuat demikian bagi menimbulkan satu suasana supaya pilihan raya tidak diadakan gara-gara kebarangkalian huruhara yang dapat dicetuskan oleh lemparan babi ke masjid?

Tetapi kemungkinan itu sangat kurang. Apa MCA boleh dapat kalau ia upah orang buat begitu. Payah saya mahu percaya kerana kalau kacau bilau berlaku anak cucu orang MCA akan ramai yang terkorban. Tiada kemungkinan itu.

Orang Melayu tidak boleh bertindak buruk begitu terhadap kuil, gereja dan pagoda. Islam tidak mengajar berbuat begitu. Masalah tidak selesai kalau Melayu melempar kepada lembu ke kuil atau mengetuk tokong atau mencederakan gereja.

Apa yang kita boleh agak, ia adalah mainan khianat orang luar, angkara keganasan antarabangsa oleh kuasa dunia yang ada kepentingan kiranya Malaysia jadi negara huruhara.

Zionis misalnya, atau anasir Fremason yang anti kemanusiaan dan Islam, tidak senang jika Malaysia membangun dengan Islam selepas PRU 13 ini. Bimbang kerajaan yang menunggu itu boleh menguasai Putrajaya, maka Islam, keadilan, demokrasi dan kebebasan dapat ditegakkan. Ia tidak baik bagi anasir itu. Maka mereka mengupah mana-mana orang mahukan keuntungan yang sedikit

0 Responses

Subscribe to My Blog

Subscribe Here