.B. .L. .O. .G. .A. .J. .I. .M. .A. .Z.

|Politik... | Isu Semasa... | Merapu... | Macam-macam ada... | bukan sekadar blog... |

Posted by ajimaz 0 ulasan



عن أبي المخارق رضي الله عنه قال قال النبي صلى الله عليه وسلم مررت ليلة أسري بي برجل مغيب في نور العرش قلت من هذا أهذا ملك قيل لا قلت نبي قيل لا قلت من هو قال هذا رجل كان في الدنيا لسانه رطب من ذكر الله وقلبه معلق بالمساجد ولم يستسب لوالديه

Dari Abu al-Makharaq radhiyallahu anhu, ia ia telah berkata: Telah bersabda Nabi Shallallahu Alaihi wa Sallam: Pada malam aku diisrakan aku melewati seorang lelaki sedang memohon di bawah cahaya Arsy. Aku bertanya: "Siapakah ini? Apakah ini malaikat?" Dijawab: "Bukan" Aku bertanya: "Nabi?" Dijawab: "Bukan" Aku bertanya: "Siapakah ia?" Jibril menjawab: "Dia adalah seorang lelaki yang dahulu ketika di dunia lisannya basah berdzikir kepada Allah dan hatinya terikat kepada masjid-masjid serta tidak pernah mencaci-maki kedua orang tuanya."

Munkar. Dhaif at-Targhib (I: 895).

Categories:

0 Responses

Subscribe to My Blog

Subscribe Here